Handen uit de mouwen

Op een dag dat heel Nederland zich inzet voor het goede doel tijdens Nldoet, hebben wij een enorme klus geklaard in Huize Wittenberg te Amsterdam. Het was een perfecte samenwerking tussen twee fanatieke Lionsclubs Amsterdam ’t IJ en Zuidas, aangevuld met enthousiaste vrijwilligers. Het doel was om een rolstoel vriendelijke moestuin in elkaar te zetten en om de binnenplaats en tuin zomer-klaar te maken. Al vroeg in de morgen stonden wij met 14 vrijwilligers klaar om aan de slag te gaan.

De enthousiaste activiteiten begeleidster Erica heeft ons na een warm welkom geïnstrueerd, begeleid en heel hard aan het werk gezet. Alle vrijwilligers hebben zich letterlijk in de modder gewerkt om de klus te klaren en om het hele huis in de bloemen te zetten. Daarnaast werd er veel gesjouwd, getimmerd, getuinierd, aangeveegd en gekeuveld met de bewoners die kritisch over onze schouders meekeken.
Uiteraard hielpen enkele bewoners met groene vingers graag even mee. Het ging zelfs zo voortvarend dat we de hulptroepen hebben moeten inschakelen om er logistiek voor te zorgen dat de bevoorradingen sneller dan gepland plaats gingen vinden.

De grauwe, troosteloze binnenplaats is omgetoverd tot een schoon, fris en kleurrijk geheel. Wat een verschil hebben we weten te creëren! Na deze actie wordt de moestuin onderhouden door vrijwilligers, bewoners, bezoekers en de activiteiten commissie in huize Wittenberg.  Voor de bewoners en het personeel is het een enorme aanwinst. De enthousiaste gezichten deden ons ontzettend goed. Dat is precies waar we het voor doen.

Wij danken alle vrijwilligers, Huize Wittenberg, robert van de vitale Moestuin, het Oranje fonds en het Sarphatihuis voor de uitstekende lunch. Het was een prachtige en succesvolle dag met een geweldig resultaat.

IMG_9385IMG_9392IMG_9398PageLines- lionlogo_125px.png