Pubquiz groot succes met extra Surprise

Quizmaster Kay Goedhardt presenteerde zondag flitsend de 4e Editie van de benefiet Pubquiz. De opkomst was geweldig en het werd een gezellige, hilarische & leerzame middag. De gehele opbrengst gaat naar stichting Kinderbeestfeest. Zij verdienen het om in de schijnwerpers gezet te worden. We hebben 400€ opgebracht waarmee voor de kinderen rondvaartboten ingezet kunnen worden tijdens het KinderBeestFeest. Een deel hiervan zal ook gebruikt worden om Suikerspinnen & popcorn te verzorgen tijdens het evenement. Tot onze verrassing beloofde Lionslid Francesco namens feestwinkel Louis Wittenburg dit bedrag met €250,- te verhogen! Dit werd met een warm applaus ontvangen waardoor we maar liefst €650,- kunnen doneren aan het KinderBeestFeest. Chapeau!

Quiz
Een brede kennis was vereist bij de thema’s als Aardrijkskunde, Sport, ReclameTunes, etc. Er waren er weinigen die de naam Dirk zeelenberg kenden van de LOI reclame. Er werd veelal de antwoord gegeven, ‘die krullebol van divorce’. De naam van de initiatiefneemster van het KinderBeestFeest was ook bekend. Al werd de naam wel veranderd in Iris Goethe, de filosoof ipv Iris Keuthe. Uiteraard werd dit goedgekeurd ;-D

Teams
Twaalf teams streden om de felbegeerde 1e plek.  Het was een nek aan nek race en team ‘De harde kern’ ging er met de prijzen vandoor. ‘De Marktstaedelingen’ werd 2e en de eervolle gedeelde derde plek ging naar het team ‘Peters angels’ & Blue Dragons. We werden als vanouds hartelijk ontvangen in restaurant La Festa, waar alle quizzers werden voorzien van een drankje en Italiaanse hapjes. Dit werd ons belangeloos door eigenaar Aydin aangeboden. Onze dank is zeer groot! We willen alle Pubquiz deelnemers enorm bedanken. Waaronder Leoclub Haarlem i.o, Juniorkamer Amsterdam, het KLM Dragon Boat team en ook de trouwe Familie de Ruyter die elke keer weer van de partij is. Allemaal bedankt! Zonder jullie had het niet zo’n succes kunnen worden. Ook namens het kinderbeestFeest.

KinderbeestFeest
KinderBeestFeest is een besloten feestavond waarbij ruim 1.500 chronisch zieke en/of gehandicapte kinderen een onvergetelijke avond hebben in de dierentuin. Tijdens het KinderBeestFeest kunnen deze kinderen voor een avond echt zichzelf zijn en even vergeten dat ze ziek zijn. De ruim 5.500 gasten worden met loeiende sirenes opgehaald vanuit de ziekenhuizen en instellingen in Noord Holland & Flevoland. Ze worden vervoerd met bussen, brandweer-, politie- en ziekenauto’s en begeleid door politiemotoren. De initiatiefneemster Iris Kuethe is al 25 jaar dierenverzorger in Artis, en is al vijftien jaar de drijvende kracht achter het KinderBeestFeest in Artis. De maandenlange voorbereiding doet zij in haar vrije tijd, samen met vele vrijwilligers. Meer info over deze toppers; Twitter  Facebook  Youtube Iris is ook niet voor niets benoemd tot Amsterdammer van het jaar 2014.

We zijn er trots op om hen te mogen helpen met dit kleine gebaar. Tijdens het Kinderbeestfeest in juni zullen we Suikerspinnen en popcorn gratis verzorgen om het feest extra feestelijk te maken. We kijken er naar uit om een glimlach op die gezichtjes te toveren. De volgende Pubquiz zal in het voorjaar plaatsvinden. We houden iedereen uiteraard online en offline op de hoogte!

Veel dank namens

Lionsclub Amsterdam ’t IJ, Restaurant La Festa, Het KinderFeestBeest & Louis Wittenburg

Untitled