Leeuwen actief in artis met Popcorn & Suikerspinnen

Gisteren vond in het Amsterdamse Artis het jaarlijkse KinderBeestfeest voor chronisch zieke kinderen plaats. Het was alweer de zestiende editie. Op de social media (Twitter & Facebook) kon het #KinderBeestFeest op de voet gevolgd worden. Ook wij waren actief om onze volgers op de hoogte te houden van de bijzondere dingen die om ons heen gebeurden. Veel Amsterdammers wisten niet waarom er zoveel sirenes te horen waren. Dan is het wel even schrikken. Maar zoals de organisatie aangeeft; “Er is niets aan de hand, maar ga wel aan de kant”

Popcorn & Suikerspinnen
Onze Lionsclub omarmt het KinderBeestFeest. Door het organiseren van een succesvolle pubquiz bij La Festa in februari konden we de “club van honderd” steunen en tijdens het feest suikerspinnen & popcorn uitdelen aan alle 4000 gasten. Overdag hielpen onze leden met het maken van kunstwerkjes die de clowns die avond aan alle kindjes uitdeelden. Het was een hele klus om van 4000 ballonnen, zwaarden, bloemen en hondjes te maken.

We waren onder de indruk van de organisatie. Het was werkelijk een hele logistieke operatie die vlekkeloos verliep. De regen had flink roet in het eten kunnen gooien, maar het heftige noodweer is ons gelukkig bespaard gebleven. De gasten en vrijwilligers konden droog onderduiken in de vele gebouwen die Artis rijk is. Wij hebben het popcorn en suikerspin apparatuur verplaatst naar het aquarium gebouw waar we weer vol enthousiasme suikerspin doordraaiden en popcorn popten. Wij zijn niet voor een gat te vangen natuuuurlijk.

Vertrek
Met een rijk gevulde goodiebag, een grapje van een clown, een ballon, een handje van mevrouw de politieagent, en ook nog snel een suikerspin in de andere hand, vertrokken de gasten via de rode loper rond half tien. Alle lions leden stonden met kippenvel alle gasten uit te zwaaien. Zoveel blije gezichtjes, daar werden we even stil van. De colonnes met brandweerauto’s, ziekenwagens, politie, marechaussee, reden met sirenes weg en de kleine handjes zwaaiden enthousiast terug. Ruim duizend chronisch zieke en/of gehandicapte kindjes werden weer door brandweer-, politie- en ziekenauto’s terug gebracht. Samen met hun ouders, broertjes en zusjes hebben ze een onvergetelijk mooie avond beleefd.

Trots
We zijn er heel trots op dat wij hier deel van hebben mogen uitmaken. Zoveel blije gezichten van vaak heel zieke kinderen. Dit is waar we het voor doen. Wij danken de hele organisatie van het #KinderBeestFeest en niet te vergeten Natura Artis Magistra, de Politie, Brandweer, Ambulancedienst, Marine, Douane, Koninklijke Marechaussee, het Rode Kruis, Reddingsbrigades, de media en de Gemeente Amsterdam. Het was een hele bijzondere avond, waarbij de kinderen even hun ziekte konden vergeten en zichzelf konden zijn.

Wie zijn wij
Lionsclub Amsterdam ’t IJ is een jonge club en wij vinden het belangrijk om ons steentje bij te dragen aan de maatschappij. Gedurende het hele jaar organiseren wij verschillende acties, of we steken onze handen uit de mouwen. Voor meer informatie over onze actiesleden en activiteiten, volg ons online op TwitterFacebook Youtube

Schermafbeelding 2015-06-06 om 13.10.44 Schermafbeelding 2015-06-06 om 13.10.05

Schermafbeelding 2015-06-06 om 13.09.04