Ieder kind een Sinterklaascadeau!

Lionsclubs in Amsterdam slaan handen ineen voor de Voedselbank. Leden van LC ’t IJ schieten Lionsclub GIJS te hulp en sorteerden de enorme hoeveelheid speelgoed die GIJS de afgelopen weken inzamelden op soort, geslacht en leeftijd ten behoeve van het Sinterklaasfeest van de Voedselbank.

Speelgoed voor kinderen in armoede
Al tien jaar zamelt Lionsclub GIJS speelgoed in voor de Voedselbank. “Van knuffels en puzzels tot hele poppenhuizen en playback-sets, het is echt fantastisch wat allemaal door vrijgevige particulieren, bedrijven en scholen ter beschikking wordt gesteld. De actie slaat aan; elk jaar halen we meer op“, aldus Ribca van Wijngaarden, president van Lionsclub GIJS.

Sinterklaasfeest
De Voedselbank zorgt dat ook voor kinderen die moeten leven in relatieve armoede December een feestmaand is. Op 22 november wordt afgetrapt met het Grote Sinterklaasfeest in Stadion Galgewaard. Dit feest wordt opgeluisterd door zangeres Maan die haar meezingboek lanceert en uitdeelt. Vervolgens kunnen ouders, in aanvulling op de reguliere voedselverstrekking in deze periode, voor elk kind twee speelgoedjes uitzoeken uit de grote hoeveelheid door de Lions aangereikt speelgoed. Dat belooft een ‘heerlijk avondje’.

We serve!
Een fantastisch initiatief waar we graag onze handen voor uit de mouwen wilden steken“, zegt Mariken Church Rijpert, president van LC ’t IJ. “Het is daarnaast ook altijd leuk om andere Lions te ontmoeten“. Of deze samenwerking tot meer gedeelde initiatieven leidt, zal de toekomst uitwijzen.