Lionsclub Amsterdam begeleidt de KinderBeestFeest mascotte wedstrijd

Na weken van keihard werken en voorbereiden door iedereen konden we dan echt aan de slag. Al in de ochtend begon de opbouw van het KinderBeestFeest en leefden wij allemaal toe naar het moment dat de bussen, rolstoelbussen, politie -en brandweerauto’s, ambulances en boten richting Artis kwamen. Een indrukwekkende colonne aan vaar -en voertuigen aangevoerd door de Rolls Royce onder motor begeleiding met daarin ons VIP kind dat samen met de directeur van Artis en de Loco Burgemeester van Amsterdam de opening van het KinderBeestFeest voor hun rekening namen.

Om 17.30 draaide ons VIP kind de sleutel van het grote Artis hek open, telde iedereen af en stroomden bijna 5000 gasten het park in voor een SUPER middag/avond. Mede door de enorme hoeveelheid (ruim 1500) vrijwilligers was er van alles te doen in Artis, naast natuurlijk gewoon genieten van een verschrikkelijk mooie dierentuin. Zo rondlopend door Artis zag je pas alle blije gezichten van kinderen, broertjes en zusjes en hun ouders. Dit is natuurlijk waar wij het met elkaar allemaal voor hebben gedaan.

Dit jaar waren wij weer met een mooi aantal van onze Lionsclub gekoppeld aan één van de activiteiten in het park, de mascotte wedstrijd! Kinderen konden een uniek nieuw knuffelbeest ontwerpen voor het jubileumjaar van het kinderbeestfeest. In 2019 vieren we voor de 20ste keer het Kinderbeestfeest. Het winnende ontwerp wordt een mooie echte knuffel van gemaakt die we volgend jaar aan alle kinderen uit kunnen delen.

Helaas begon het in de loop van de avond te regenen en kregen we later een echte plensbui over ons heen. De mascotte tekentafel hebben we moeten verplaatsen naar het reptielenhuis. Sommige gasten wilden mede door de regen iets eerder terug, ook dit werd door onze organisatie soepel geregeld! Desondanks zat onze tafel van begin tot het einde vol met enthousiaste en creatieve kinderen, en hebben we aan het einde van de dag een tas vol met mooie tekeningen aan de organisatie kunnen overhandigen.

Voor nu geldt voor iedereen lekker uitrusten en bijkomen, en dan gaan we ons na de zomervakantie weer opmaken voor het 20e Kinderbeestfeest.