Lions to the rescue – Koken in andere keuken

Op 21 september jl. ontvingen we een noodkreet van stichting Stoelenproject: er was nog geen kookploeg voor zaterdag de 29e en onze hulp was zeer gewenst. Ons motto is niet voor niets: ‘we serve’, dus binnen de kortste keren hadden we een team vrijwilligers verzameld.

Stichting Stoelenproject

Het Stoelenproject biedt een laagdrempelige avond- en nachtopvang voor dak- en thuislozen in Amsterdam. Eén van de projecten van deze stichting is Koken in andere keuken: (bijna) iedere dag kookt een ander groepje van ongeveer 4 vrijwilligers, vaak van bedrijven of serviceclubs zoals de Lions, een warme maaltijd voor de 45 dak- en thuislozen die gebruik maken van de opvang. Zo krijgen de dak- en thuislozen naast een veilige slaapplaats ook een fatsoenlijke maaltijd.

Lions in actie

Nadat de boodschappen waren gehaald bij Jumbo Diemen Zuid, die maar liefst € 100,- sponsorde, kon het koken beginnen. Het was nogal een klus! Onze Lions Mariken, Steven en Daniël moesten zich door 7 kilo kipfilet, 4 kilo uien, 8 komkommers, 4 preien, cake, slagroom en custard heen werken om een heerlijke maaltijd te bereiden, en dat is gelukt!

Zelf ook koken in andere keuken?

Mocht je mee willen helpen: op 26 januari 2019 en 13 april 2019 koken de Lions weer ‘in andere keuken’. Wil je liever op een andere dag koken, zoek dan in de kalender een plekje uit!