In 2019 bestond het KinderBeestFeest 20 jaar…. en LC Amsterdam ’t IJ was erbij!

Al 20 jaar wordt dit geweldige feest georganiseerd. Chronisch zieke en/of gehandicapte kinderen en hun thuiswonende gezinsleden een fantastische onbezorgde avond bezorgen, dat is waar het allemaal om draait. Dit alles vindt plaats in de mooiste dierentuin van Nederland, het Amsterdamse Artis.

Via ziekenhuizen en instellingen in Noord-Holland, Zuid-Holland en Flevoland worden 1250 kinderen, hun ouders en broertjes en zusjes uitgenodigd. Een gigantische organisatie is het natuurlijk om deze avond zo speciaal mogelijk te maken. Wat een logistieke uitdaging! Alle lof    voor de organisatie die dit elk jaar weer geweldig neerzet.

De in totaal zo’n 5000 gasten worden opgehaald met hulpverleningsvoertuigen en onder politiebegeleiding naar Amsterdam gebracht. Dat is een groot, indrukwekkend spektakel waar de hele Plantagebuurt voor uitloopt. Iedereen staat te zwaaien naar de politie, brandweer, ME, Ambulances voertuigen, elk kind voelt zich bij aankomst al een VIP, en dat blijft de hele avond zo.

Natuurlijk kan een avond zoals deze niet zonder vrijwilligers, die belangeloos helpen om deze avond tot een waar feest voor de kinderen en hun gezin te maken. En daar mogen wij al jaren een heel klein steentje aan bijdragen. Dit jaar stonden we er weer met een knutseltafel. Speciale door ons verzorgde t-shirts met het 20 jaar KinderBeestFeest logo konden met speciale stiften ingekleurd worden Een groot succes natuurlijk. De shirts gingen als warme broodjes over de toonbank. Blije gezichten van kinderen en ouders. Daar doen we het voor! Ook hebben we geholpen om enquêtes af te nemen onder bezoekers, vrijwilligers en omwonenden. Natuurlijk met het idee om volgend jaar nog beter en le uker feest neer te zetten. Dit leverde mooie gesprekken op met de mensen in en om Artis.

Als alle bezoekers weg zijn en er is opgeruimd er altijd nog even tijd om met de andere vrijwilligers onder het genot van een borrel na te praten. Een ding is zeker… het KinderBeestFeest is voor vele van de LC Amsterdam ’t IJ leden één van de favoriete ‘handen uit de mouwen’ acties van het jaar. En volgend jaar zijn we er dus zeker weer bij!