Een kerstkaarten actie tegen de eenzaamheid

Uit een peiling die ANBO (Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen) heeft gedaan onder ouderen, blijkt dat 42% van de ouderen vanwege de coronamaatregelen verwacht met kerst alleen te zijn. Hoe fijn is het om deze mensen een kerstkaart te geven tijdens deze moeilijke tijden?

ANBO riep mensen op om één of meerdere kerstkaarten te knutselen, tekenen, schrijven of schilderen voor een onbekende die zich eenzaam voelt. Hier doen wij met onze club natuurlijk graag aan mee! De ANBO zorgt ervoor dat alle kerstkaarten bij thuiszorgorganisaties terecht komen. De thuiszorgmedewerkers nemen de kerstkaarten mee als ze naar mensen thuis gaan om zorg te verlenen.

Zo gingen wij tijdens onze vergadering afgelopen 1 december in kleine groepjes COVID-proof aan de knutsel. Verschillende leden hebben voor deze avond hun huis beschikbaar gesteld als host en een heerlijke maaltijd verzorgt. Na alle online vergaderingen de afgelopen periode was het heerlijk om weer in kleine groepjes (uiteraard volgens de RIVM-richtlijnen) bij elkaar te komen, een hapje te eten en weer samen een drankje te doen. Dit in combinatie met de kerstkaarten-actie voor eenzame ouderen was een perfecte Lions clubavond!