Lionsclub Amsterdam goes suppen!!

Wat? Suppen? Wat is dat nou weer?

We hebben het even opgezocht voor u..

Suppen (SUP) betekend: Stand Up Paddling, dus staande op een vergrote surfplank peddelen over het water. Het is de trend voor de zomer van 2012.

Lionsclub ’t IJ laat zien dat ze niet alleen jong qua geest en zeer actief zijn, maar ook oog heeft voor de nieuwste trends op sportief gebied.

Bij surfen lig je op je buik op je board en gebruik je beide armen om te paddlen. Bij stand up paddle sta je op je sup board en beweeg je jezelf voort met een stand up paddle die je aan weerskanten van je sup board door het water haalt. Om die reden is stand up paddling een van de meeste complete workouts. Je traint je benen, billen, buik, rug, armen en schouders.

Suppen lijkt heel moeilijk, maar blijkt echt heel simpel te zijn. We zijn ruim een uur lang onderweg geweest met huidige Nederlands kampioen suppen Morene Dekkers. Niemand heeft noodgedwongen een duik genomen in ruime sop. (ook niet per ongeluk). Ondanks het slechte weer heeft Morene met haar enthousiaste ons haar passie overgedragen en hebben we de wilde wateren rondom IJburg weten te trotseren.

Ze heeft sinds 2 jaar een eigen subschool op IJburg te Amsterdam.

Meer info? http://www.mm-sup.com/

Waarom doen we nou zoiets? Doel is om op een ludieke manier aandacht te vragen voor een maatschappelijk probleem. We gaan later dit jaar een event gaan organiseren tbv de waterkwaliteit en het zwerfafval in de wateren van IJburg en zo mogelijk ook in de overige delen van Amsterdam. Wat is er nou unieker om de sub als vervoersmiddel daarvoor uit te kiezen. We hebben onze ervaringen opgedaan en gaan deze gebruiken.

Morene, dank voor je enthousiaste SUPtraining  en Dorine: dank voor de super organisatie van deze ochtend!

[flickr]set:72157630086126302[/flickr]