Resultaten van Salon CUCU

LC Amsterdam 't IJ overhandigt statieven vaan Multimedia groep van Cordaan

De eerste resultaten van de opbrengst van Salon Cucu, het diner in de tuin achter de Hermitage, zijn zichtbaar. De gehele Lionsclub Amsterdam ’t IJ heeft zich ingespannen om het diner mogelijk te maken. Elders op de site leest u het gehele verslag hiervan. Dinsdag 20 november was het moment om een van de doelen die met deze actie gesteund werd in het zonnetje te zetten: De Multimedia groep van Cordaan.

De groep bestaat uit cliënten met een lichte verstandelijke beperking. Onder begeleiding leren de cliënten zelf filmen en monteren. De korte filmpjes die ze maken zijn bedoeld als informatiemateriaal voor andere cliënten van Cordaan.  Ze komen op de Cordaan website en worden gebruikt bij voorlichting op scholen, informatiemarkten etc. De thuisbasis is de Kunstwerkplaats van Cordaan in de Lutmastraat. Ze hebben een bescheiden computerlokaal. Ze zijn vaak op pad om te filmen, vooral naar een van de Cordaanlocaties. Naast het filmen maken ze ook foto’s voor Corso en in de toekomst willen ze zich ook op het maken van presentaties richten.

Ter ondersteuning van de film activiteiten heeft Lionsclub Amsterdam ’t IJ uit de opbrengst van Salon Cucu een tweetal professionele statieven kunnen schenken aan de Multimedia groep. Aansluiten op de reguliere bijeenkomst werden deze in ontvangst genomen.

LC Amsterdam 't IJ overhandigt statieven vaan Multimedia groep van Cordaan