Doen jullie mee? #Vredesposterwedstrijd

2014-15 "Peace, Love and Understanding" Winnaar Wei Jin Qian 13 years old China

De ‪#PeacePosterContest is een tekenwedstrijd voor kinderen uit de hoogste groepen van de basisscholen (11-13 jaar). Wereldwijd zijn er honderdduizenden kinderen bezig met hetzelfde thema: VREDE. Het is ontroerend om te zien hoe kinderen uiting geven van hun gevoelens via een tekening. Afgelopen jaar deden maar liefst 7.200 Kinderen van scholen in heel Nederland mee en dit jaar organiseert ook onze Lions club deze tekenwedstrijd in Amsterdam en omstreken. Het is een fantastisch, immaterieel project, gericht op kinderen. Het thema voor het komende wedstrijdjaar (2015 – 2016) is: “SHARE PEACE”, ofwel ‘Deel de vrede’
Zijn en/of kennen jullie een basisschool die interesse heeft in deelname? Laat het ons weten! Wij hebben gratis Peace Poster Kits beschikbaar.

Hoe het werkt
Een professionele Jury van BEKENDE Amsterdammers zal in september/oktober 2015 de mooiste tekening kiezen van al onze deelnemers. De winnaar binnen onze club zullen wij feestelijk bekendmaken op een unieke locatie. Deze winnende poster wordt vervolgens voorgelegd aan de districtsjury waar een winnaar gekozen wordt uit alle deelnemende Lionsclubs in noord-Holland. Ook wel de ‘districtswinnaar’ genoemd. Er zijn 6 districten waarvan de winnaars vervolgens naar een Nederlandse jury gaan, waar de landelijke winnaar wordt bepaald. De mooiste landelijke poster wordt dan begin december opgestuurd naar Lions Clubs International in Amerika. Voor scholen is deze wedstrijd samen met ons eenvoudig op te zetten en leuk om te organiseren. Het verbindt leerlingen en zet niet alleen VREDE, maar ook jullie school & deelnemers in de welverdiende spotlight.

Mooie prijzen
Zowel in onze club, het district (Noord-Holland), landelijk als internationaal zijn er prijzen & awards beschikbaar voor de winnaars. International is er zelfs een HOOFDPRIJS van US$ 5.000,- en zijn er 23 Merit Award Winners die elk een prijs van US$ 500,- ontvangen en daarnaast ‘eeuwige roem’ in de vorm van certificaten. De internationale 1e prijswinnaar wordt samen met twee familieleden en een lid van de sponsoring club uitgenodigd om aanwezig te zijn op de (jaarlijkse) Lions Day bij de VN te NEW YORK. Dit gebeurt op kosten van Lions Clubs International. Niet gering!

Deelname als school is eenvoudig!
Doe ook mee! Biedt de kinderen op jullie school de mogelijkheid om na te denken over Vrede en laat ze dit creatief tot uitdrukking brengen in tekeningen. Wij hebben Peace Poster Kit(s) beschikbaar, zodat basis- of middelbare scholen hieraan mee kunnen doen.

Marjolein Goedhardt-Westerbaan kan jullie alles vertellen over de #PeacePosterContest.

marjolein@lionsclubamsterdamhetij.nl

Meer online informatie:

peaceposter-2peaceposterpdfNL

2014-15 "Peace, Love and Understanding" Winnaar Wei Jin Qian 13 years old China

2014-15
“Peace, Love and Understanding”
Winnaar
Wei Jin Qian