Lid Lionsclub het IJ op bezoek bij Lions Mittersill Oostenrijk district 114 W

Ons lid, Zoltan Baldinger,was op wintersport naar Oostenrijk. Toevalligerwijs vergaderden daar de plaatselijke Lionsclub in hetzelfde hotel, Hotel Braurup, alwaar hij verbleef.

Dus enige kennismaking en uitwisseling van gang van zaken bij beide clubs kon niet uitblijven. Hij maakte daar kennis met de plaatselijke club president Thomas Lando ,met beide vice presidenten Jozef Schnoll en Kurt Lechner en meerdere aanwezige leden en bracht de hartelijke groeten over van DG 1100 AN Mark Wijngaarde en President Caroline Coffrie Van LC Het IJ.
Een leuke ervaring Lions te ontmoeten van een andere club in een ander land. De Lions Mittersil hebben een relatief grote club.20 actieve leden en 20 inactieve leden. Wekelijks komen zij bijeen om te vergaderen en gezamenlijk te dineren. Ze kunnen daar hun acties vrij makkelijk organiseren door korte lijnen in hun netwerk. Zo organiseren zij een jaarlijkse vlooienmarkt,zamelen geld in voor de kinderbescherming en voor het tegengaan van het stijgende water waar ze plaatselijk mee kampen.
Het was een interessante en leerzame ervaring om te zien hoe een andere club werkt, samenkomt en verbind. Ze vonden het erg leuk dat Zoltan kwam kennismaken. Ze krijgen daar niet ieder jaar een Lion uit Amsterdam over de vloer! Aldus ons gewaardeerde lid Zoltan.