BUBBELS VOOR EEN BRUISENDE DANSAVOND IN OOST

Hoe beter dan met een borrel/proeverij is afgelopen donderdag 7 december de jaarlijkse Bubbelsactie van Lionsclub Amsterdam ‘t IJ weer van start gegaan. Tijdens de Bubbelsactie worden wijnen en bubbels verkocht voor het goede doel; dit jaar is dat stichting Het Danspaleis. Het was een zeer succesvolle en gezellige avond in het Hampshire Hotel – The Manor in Amsterdam-Oost, de vaste thuisbasis voor de clubvergaderingen. Verschillende wijnen en Hongaarse bubbels werden geproefd onder het genot van lekkere hapjes, er stond een knapperend haardvuurtje aan en – hoe kan het ook anders – het Danspaleis kwam plaatjes draaien.

SWINGEN VOOR EENZAME OUDEREN

Van het bedrag dat wordt opgehaald met de Bubbelsactie wordt een dansavond georganiseerd in een zorginstelling in Amsterdam-Oost. Een dansavond? Inderdaad! Het Danspaleis is een stichting die zich met name inzet voor eenzame ouderen in Amsterdam. Zij doet dat met een rondreizend theatraal mini-evenement met platendraaier, decor en dansers, geïnspireerd op de jaren ’40 en ’50. De PlatenDraaier (PD) trekt oude krakers uit de koffer van de sterren van weleer. Muziek is een universele katalysator voor contact. Het heeft de kracht om verhalen van toen op te roepen en houvast in het nu te bieden. Plaatsen van bestemming zijn zorgcentra, huizen van de wijk, evenementen, buurtfeesten en festivals die samen met ouderen een feest willen vieren.

WAT KAN IK DOEN?

De Bubbelsactie loopt nog tot en met 31 december 2017. Bestellen kan vanaf twee flessen, ga daarvoor naar de website voor een overzicht van het assortiment. Plaats je bestelling voor de Kerstdagen en Oud & Nieuw en draag bij aan het goede doel. Je kunt de bestellingen laten bezorgen of zelf ophalen (Van Ostadestraat 152 Amsterdam). Vanaf 6 flessen of € 50,- bezorgen wij gratis in Amsterdam.

Ga dus snel naar www.bubbelsactie.nl

Lees meer over Het Danspaleis op www.hetdanspaleis.com