Wat doen wij?

LIONS HELPEN!

Lionsclub Amsterdam ’t IJ is een charitatieve club, ook wel service-organisatie genoemd. Wij zetten ons in op vriendschappelijke basis samen, dus zonder politieke, godsdienstige of beroepsmatige verbondenheid. Op vrijwillige basis brengen wij initiatieven voor een betere samenleving.

Lionsclub Amsterdam t’IJ is een jonge enthousiaste Lionsclub die zich inzet voor verschillende goede doelen in Amsterdam. Onze leden zijn verbonden aan de stad Amsterdam omdat zij hier wonen en/of werken. Wij vinden het belangrijk om een positieve bijdrage te leveren aan de stad waarin wij wonen en werken, en hen die het minder goed getroffen hebben hulp te bieden.

IN ACTIE!
De actieve vrijwilligers van Lionsclub Amsterdam ’t IJ gaan aan de slag voor het goede doel door middel van het onderstaande drie pijlers:

Handen uit de mouwen steken.
Jaarlijks doen wij mee met een aantal vaste lokale evenementen zoals NL Doet , het Kinderbeestfeest in Artis en ‘koken in een andere keuken’ bij het Stoelenproject aan de Marnixstraat.

Organiseren van fund-raising events.
Jaarlijks organisaeren wij de unieke en spectaculaire (en steevast uitverkochte) Grote Pubquiz in de Melkweg om geld op te halen voor een lokaal goed doel. Dit doen wij in samenwerking met jongerenclub Leo’s Amsterdam.

Verbinden vanuit ons Lions netwerk.
De diverse achtergronden van onze leden staan garant voor onverwachte waardevolle ontmoetingen. Zo zoeken en dragen wij vanuit onze omgeving Young Ambassadors aan om hen een (inter)nationale springplank te bieden voor het uitbouwen van hun geweldige initiatieven. Of zorgen we dat een team-building activiteit met collega’s in het teken komt te staan van het oplossing van (logistieke, marketing, …) vraagstukken van een bevriend goed doel.