Kennisquiz Tholen

Vrijdag 18 november zijn wij met een groepje Lions leden afgereisd naar het Zuiden van het land. Naar de plaats Tholen in Zeeland om precies te zijn. Vorig jaar verzorgde de Thoolse Lionsclub een kennisquiz voor het goede doel, welke gewonnen werd door Dosisdesign. Dit jaar organiseerde zij voor het vijfde jaar de kennisquiz met als doel om Zwembad de Spetter in Tholen en zwembad Haestinge in Sint-Maartensdijk te ondersteunen.

Begin 2016 is één van de Thoolse Lions leden, Arjan van Ommen, overgestapt naar onze Lions club. Met zijn transfer was zijn oude club zo sportief geweest om onze pubquiz XXL te steunen begin dit jaar, door met een team deel te nemen in de Melkweg. Uiteraard konden wij daarom nu niet wegblijven bij de kennisquiz in Tholen. Met veel plezier zijn wij daarom al vroeg in de middag in de auto gestapt en op weg gegaan naar Tholen. Gelukkig was het adres bekend en bestaat er zoiets als een navigatiesysteem en whatsapp. Onderweg naar zeeland was er nog wat onduidelijkheid of er nog een oversteek met de boot nodig was om bij de eindbestemming aan te komen. Uiteindelijk gelukte het ons om op tijd bij de kennisquiz aanwezig te zijn. In totaal waren er 27 teams aanwezig die allemaal hevig strijden om de eervolle titel ‘winnaar van de kennisquiz in Tholen’ in de wacht te slepen. Helaas moesten wij al snel onze meerdere erkennen in Dosisdesign en het Brabants Kwartiertje, die uiteindelijk de winnaar is geworden. Ook met de loterij hadden wij weinig succes, ondanks de vele prijzen die de lokale bedrijven en personen hadden gesponsord.

De quiz bestond uit een 14-tal ronden met verschillende categorie vragen en ondersteunt met duidelijke powerpoint presentatie waarop de vragen te zien waren. Voor de laatste quiz ronde van de avond was er een speciale muziekband ingezet om ons door de muzikale ronde te leiden. Aansluitend werden de winnaars bekend gemaakt en is er een cheque van 4000 euro overhandigd aan de zwembaden.

Ondanks de grote nederlaag voor onze club, was het een fantastische avond geworden en erg leuk om op deze manier met een andere Lions club kennis te maken. Duidelijk is wel geworden dat wij zelf nog goed moeten gaan oefenen voor onze eigen pubquiz, welke in maart 2017 weer in de Melkweg gehouden gaat worden.