Het dak eraf bij de Grote Pubquiz!

Het is na 4 keer is het wel een jaarlijkse traditie te noemen: de Grote Pubquiz van Amsterdam. In de Melkweg, voor het goede doel, georganiseerd door LC Amsterdam ’t IJ dit jaar in samenwerking met LEO Club Amsterdam. Het dak ging eraf en de opbrengst was hoger dan ooit: we konden aan het eind van de avond een cheque van € 5.000,- overhandigen aan de ouders van Semmy, de oprichters van stichting Semmy.

Quizzen en dansen
Elk jaar is het weer één groot feest. En wat was het dit jaar weer gaaf. Het vaste recept: zo’n 55 teams van 5 personen die strijden om de felbegeerde eerste prijs. Quizmaster Johnny presenteerde met veel flair een serie lastige vragen. Dit jaar waren die voor het eerst mee te lezen via een groot scherm. Een hele verbetering, zo gaven onze vaste quizzers ook aan. Van Amsterdam tot politiek, van muziek tot beeld, alle onderwerpen kwamen voorbij. De 3 beste teams vierden feest op het podium en ging naar huis met mooie prijzen. Maar als je dan een Pubquiz in de poptempel van Amsterdam organiseert, dan ben je het ook aan je stand verplicht om live muziek te hebben. En wat hebben we geknald op de energie van The Night Flight! Dat maakte de avond echt helemaal af!

Stichting Semmy, want elk kind verdient een kans
Het goede doel waar we het allemaal voor deden was Stichting Semmy. Deze geweldige stichting zamelt geld in voor het onderzoek naar hersenstamkanker bij kinderen. Hard nodig want de kinderen die deze ziekte krijgen, overleven het niet. De ouders van Semmy waren zelf aanwezig op de avond. Als je hun verhaal hoort breekt je hart. Tijn, de bekendste ambassadeur van de stichting, heeft met zijn nagellakactie grote bedragen bij elkaar gebracht voor onderzoek naar deze ziekte. En dus lakten wij ook nagels, als ode aan Tijn en natuurlijk ten bate van Stichting Semmy.

Sponsoring, sponsoring, sponsoring
Zoveel mogelijk geld ophalen is natuurlijk het credo van de avond. Maar ook gewoon een te gekke avond organiseren waar je bij wil zijn. Alles en iedereen levert zijn bijdrage. Van een deel van de opbrengst van de drank, marketing, gesponsorde prijzen voor de quiz en loterij, hapjes, koekjes, champagne tot de aankleding van de zaal. Bijna alles wordt gesponsord om een zo hoog mogelijk bedrag aan het goede doel te kunnen geven. Zelfs quizmaster Johnny, zijn band The Night Flight, DJ en Remote Rental (van het light en geluid) hebben volledig gratis een geweldige avond verzorgd. Daar kunnen wij maar 1 ding over zeggen: BEDANKT! Mede namens jullie hebben we een mooi bedrag over kunnen maken aan stichting Semmy!

Frisse energie
Lions Clubs een oubollige bende? Nee joh! Met onze acties laten wij zien dat dat zeker niet het geval is. De LEO’s waren er dit jaar voor het eerst bij als volwaardige partners. Hun frisse energie en ideeën hebben geholpen om een fantastische actie neer te zetten. Het was een geweldige avond, met hapjes, drankjes, een toffe quiz en knallende live muziek!

Volgens jaar weer? Jazeker – hoe wat waar, daar gaan we nog over brainstormen. Maar dàt we weer een Grote Pubquiz van Amsterdam organiseren, staat vast. Ben jij er dan ook bij?