Lionsclub Amsterdam t’IJ brengt Kerst bij ouderen thuis!

Vorig jaar kerst heeft onze Lionsclub samen met het Ouderenfonds een kerstdinner mogen organiseren voor meer dan 100 ouderen in Amsterdam. Helaas kan dit door de huidige Covid maatregelen dit jaar niet door gaan. Maar hoe kunnen we dit jaar dan wel in actie komen voor deze ouderen? Wel, door kerstpakketten rond te brengen met daarin heerlijke producten! Met deze feestelijke kerstbox biedt het Nationaal Ouderenfonds een mooi alternatief, en hierbij helpen wij natuurlijk graag. Zo gingen Willem en Francesco vorige week op pad om 180 kerstboxen op te halen. Dit deden zij samen met een andere Lionsclub om zo nog meer ouderen te bereiken.

Stichting Tympaan-De Baat hielp ons om deze ouderen te bereiken. Deze welzijnsorganisatie brengt mensen bij elkaar, biedt mantelzorgondersteuning en organiseert activiteiten voor ouderen. Van de 180 pakketten gingen 60 pakketten naar ouderen wonend in en om het Angstelborgh centrum (verbonden aan deze Stichting), 30 pakketten naar mensen met schuld problematiek en 90 kerstboxen werden via een andere Lionsclub in Amsterdam gedistribueerd. In de kerstbox zitten ornamenten voor in de boom en op tafel, koek en snoep, en uitnodiging een uitnodiging voor een digitale kerstshow! Speciaal voor alle ouderen wordt een feestelijke kerstprogramma verzonden met inspirerende verhalen.

Zaterdag 19 december heeft onze club de 90 kerstboxen bij ouderen thuis bezorgt. Op een veilige manier realiseren we zo een ontmoeting op afstand en extra aandacht voor eenzame ouderen. Verkleed in foute kersttruien, engelen outfit en met kerstmannen mutsen op kwam onze club in actie. Luid kerstliederen zingend werd er bij de ouders aangebeld. Kinderen en partners kwamen helpen om er een onvergetelijke actie van te maken. Het voelde goed om als club op deze veilige manier toch met elkaar in actie te komen.

Complimenten aan Arjan en Willem voor de organisatie & aan Francesco voor het transport van de boxen met zijn feestbus!