Waarom steunen we SHID?

We krijgen veel vragen waarom de boot voor SHID zo belangrijk is en Eric Parmanand, Stichting Hulppost Indische en Dapperbuurt, geeft hier antwoord op.

“We gebruiken de boot voor verschillende doeleinden. Zo wordt de boot gebruikt voor vaartochten met de jongeren en de buurtbewoners. Hierdoor proberen we de sociale samenhang tussen de verschillende doelgroepen te bevorderen. Op deze manier leren ze elkaar kennen en herkennen om zo minder angst en meer begrip voor elkaar te krijgen. Ze gaan in gesprek met elkaar en dit haalt vooroordelen weg. Ook helpen de jongeren met het maken van de hapjes en het serveren van de drankjes en de hapjes aan boord.
Daarnaast varen we eens in het jaar naar het onbewoonde eiland ’t Hooft om te kamperen. Deze activiteit stelt jongeren in de gelegenheid om andere overleving strategieën aan te leren of toe te passen die in woonomgeving vanzelfsprekend zijn. Een andere omgeving die geen luxe en gemak kent, prikkelt jongeren om hun creatieve vermogen te gebruiken. Omdat je letterlijk met elkaar in hetzelfde schuitje zit, leer je ook rekening houden met elkaar en samen te werken. En dat is wat de jongeren moeten leren. De boot is daarom zo belangrijk voor ons.”

Dus steun SHID, zodat het liggeld die jaarlijks betaald moet worden voor de boot, ook in 2013 geen zorgpunt wordt voor deze stichting.