Koken in een andere Keuken

Op zaterdag 4 februari 2023 hebben wij voor de 18e keer gekookt voor de daklozenopvang van het Stoelenproject in Amsterdam. Iedere avond van half september tot mei wordt aan de Marnixtraat aan 50 daklozen gratis een warme maaltijd en een slaapplek aangeboden. Zo hoeven zij in de koudste maanden van het jaar niet buiten te slapen.

De maaltijden worden iedere avond verzorgt door steeds verschillende kookploegen binnen het project ‘Koken in een andere keuken’. Lionsclub Amsterdam ’t IJ kookt ook een aantal keer per jaar voor de die avond op te vangen daklozen. Dit keer hebben we andijviestamppot met gehaktballen gemaakt en als toetje een tiramisu. Wij hadden een leuke en dankbare middag en de daklozen een lekkere avondmaaltijd!