Robertjan Reininga

Hallo ik Robertjan Reininga – opgegroeid in Winschoten, verhuisd naar Amsterdam na een rechten studie in Groningen.

Vanaf 2009 ben ik lid van de Lions, sinds juli 2020 lid van LC Amsterdam ’t IJ. Waarom ben ik lid geworden van de Lions en van LC Amsterdam ’t IJ? Het goede doel, gezelligheid en vriendschap/kameraadschap zijn kenmerken waar de Lions om bekend staan. En, deze heb ik gevonden in LC Amsterdam ’t IJ. Een zeer actieve en enthousiaste club, activiteiten die uiteenlopen van het opstropen van de mouwen als het koken voor daklozen tot het organiseren van een grote activiteit als de Amsterdamse PubQuiz. De clubavonden op de 1e en de derde dinsdag van de maand , samen wat eten en na afloop een drankje doen aan de bar, zijn zeer gezellig. Klaar staan voor elkaar, bij ziekte bijvoorbeeld, het is vanzelfsprekend binnen deze club. Ik voel mij dan ook vanaf het eerste moment thuis.

Qua werk heb ik jarenlang binnen ING gewerkt binnen verschilende labels als SR-manager. Twee jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar ONVZ waar ik werkzaam ben als directielid, eind verantwoordelijk. voor inkoop zorg.