Feestelijk aftrap van de jaarlijkse Lions Bubbelactie

Lionsclub Amsterdam ’t IJ nodigt je van harte uit op vrijdag 1 november vanaf 19u, voor de feestelijk aftrap van haar jaarlijkse Lions Bubbelactie “We Serve Bubbles 2013”.

Tevens geven we die avond het startschot voor de verkoop van de bubbels: Hungaria Brut, Rose Extra Dry en de nieuwkomer Hungaria Irsai Oliver. Daarnaast hebben we weer de 2 mooie wijnen van Chapel Hill, Pinot Noir en de Sauvignon Blanc.

Alle Bubbels en wijnen zijn deze avond te proeven; je kunt ze per glas bestellen aan de bar voor €3,-. Frisdranken €2,-

Om je aan te melden klik hier of meld je aan via je bekende Lionslid.

Lokatie:
Outsider Art (naast de Hermitage)
Nieuwe Keizersgracht 1A, 1018 DR  Amsterdam

Wanneer:
Vrijdag 1 november vanaf 19:00 uur

Alle opbrengsten van de avond gaan naar…

De goede doelen!

Net als vorig jaar kun je bij het bestellen zelf kiezen naar welk doel jouw bijdrage gaat! Zo kun je dus doneren aan het doel waar je het meeste gevoel bij hebt.|

SHID – Stichting Hulppost Indische- en Dapperbuurt

Houd probleemjongeren van de straat

ericSHID biedt hulp aan probleemjongeren uit Amsterdam Groot Oost, onder de bevlogen leiding van Eric Parmanand (foto). SHID is bedoeld voor jongeren van 14 tot 18 jaar oud die niets te doen hebben, op straat gaan rondhangen en hierdoor veel overlast veroorzaken. SHID biedt deze jongeren een plek met dienst- en hulpverlening, waar zij met hun dagelijkse problemen terecht kunnen. Dit kunnen problemen zijn zoals huisvesting, financiën, gezondheid, scholing, arbeid, vrijetijdsbesteding, sociale omgeving en in het bijzonder: justitie.

Even zo belangrijk om de jongeren te helpen, volgens Eric, is dat ze even weg zijn uit hun eigen omgeving. De boot die SHID hiervoor gebruikt is een belangrijk onderdeel om de jongeren mee te nemen. Het jaarlijks onderhoud wordt door deze jongeren zelf verricht. De materialen, het verf en het liggeld brengen kosten met zich mee waar geen subsidie beschikbaar voor is. Al drie jaar op een rij steunen wij met trots dit prachtige initiatief.

Donatie
Door uw donatie is het liggeld voor de boot in 2014 geen zorgpunt voor deze stichting. Op deze manier kan de boot ook aankomend jaar weer gaan varen en houden we de hangjongeren zinvol van de straat. Afgelopen jaar heeft Eric ook geld kunnen investeren in het onderhoud van de boot.

Contact
Eric is zelf een jongen van de straat geweest. Hij weet als geen ander hoe je de jongeren moet benaderen en op welke manier ze op het juiste pad blijven. Twitter, facebook en een internetsite is hem onbekend. Hij wil zo dicht mogelijk bij de jongeren zijn. Heeft u een vraag voor hem? Stel deze vraag aan ons en wij leggen contact.

Stichting Jarige Job – Niet iedere verjaardag is een feestje.

jarige jobWij geven geen geld maar een goedgevulde verjaardagsbox.

Lionsclub Amsterdam ’t IJ wil dat ieder kind een verdiende verjaardag krijgt. De kinderen weten niets van stichting Jarige Job waardoor het de ouders zijn die hun kinderen een mooie verjaardag bezorgen. De verjaardag wordt dus voor het hele gezin een feestdag! Stichting Jarige Job werkt samen met de voedselbank om er zeker van te zijn dat die ouders ondersteund worden die dat het meest nodig hebben. Van de gezinnen die daar geregistreerd staan is het duidelijk dat ze in financiële nood verkeren.

Donatie
Met uw donatie maken wij zoveel mogelijk kinderen blij. Elk kind heeft een fijne verjaardag verdiend.

Inhoud van een Verjaardagsbox:
– Cadeau (Meerdere cadeaus zodat het broertje/zusje ook een cadeau kan geven)
– Lekkers voor thuis (worstjes, drinken, snoepzak)
– 30 traktaties voor in de klas
– Traktatie voor de meester of juf
– Versieringen voor thuis (slingers, ballonnen, bekertjes, bordjes, servetten enz.) taart van te maken)
– Slagroom, glazuur, kaarsjes voor op de cake
– Cake, slagroom, glazuur, kaarsjes (taart is niet houdbaar vandaar cake met alle ingrediënten om er zelf een mooie taart van te maken)

Meer info:
Website: http://www.jarige-job.nl
Twitter: @Jarige_Job
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Stichting-Jarige-Job/427519053950678

De poezenboot Amsterdam

Voor een veilig onderkomen voor zwerfkatten

poezenboot logoHet is het enige dierenasiel in Nederland dat letterlijk in het water ligt. Het opvangadres in de Amsterdamse grachtengordel is inmiddels uitgegroeid tot een bezienswaardigheid en is bekend over de hele wereld. Al sinds 1966 worden hier vondelingen en afstandskatten in Amsterdam opgevangen. Ze krijgen de nodige medische zorg, veel aandacht en de verzorgers gaan op zoek naar een warm, liefdevol nieuw thuis.

Jaarlijks vangt de Poezenboot zo’n 350 katten op. Deze worden vrijwel allemaal weer herplaatst. Maar soms lukt dat niet. Bijvoorbeeld omdat de kat extreem bang is, of omgang met mensen niet gewend is. In dat geval vindt de kat een permanent thuis op de boot. Deze katten kunnen gesteund worden door hen financieel te adopteren.

Donatie
De Poezenboot ontvangt geen subsidie en is voor haar werk geheel afhankelijk van donaties. Lionsclub Amsterdam ’t IJ omarmt deze stichting en zal met jullie donatie voer, speeltjes, kranten en medicijnen doneren.

Meer infopoezenboot
Website: http://www.poezenboot.nl