Geslaagde inzameling oude brillen & gehoor apparaten

LC ’t IJ opent ogen & oren van slechtzienden
Onze Amsterdamse club zet zich voornamelijk in voor de lokale doelen in Amsterdam en omstreken. Maar toen de oproep vanuit ons district 110AN voorbij kwam om brillen en gehoorapparaten in te zamelen voor Moldavië, hebben leden zich hier gelijk voor ingezet. Met het motto #WeServe zijn we aan de slag gegaan en zijn Opticiens benaderd. Specsavers in Amstelveen en Apeldoorn mogen extra in het zonnetje gezet worden voor de enorme opbrengst. We werden er even stil van toen winkeldirecteur Wilco Richter afgelopen weekend een immense opbrengst overhandigde aan Peter Goedhardt. Specialers opent hiermee de ogen en oren van veel slechtzienden en slecht horenden. Er zaten ook diverse gehoorapparaten bij waar ze heel blij mee zijn in Moldavië. Margot Stoker en Mariken Church ook enorm bedankt voor jullie enthousiasme en inzet.  De opbrengst komt heel goed terecht bij  Lions Clubs Moldavië die de oude brillen & gehoortoestellen in Moldavië een 2e leven geven.

Lions Mobiele Oog Kliniek
Dankzij het LCIF, de E.U. en een grote Nederlandse sponsor, is Lion Jos Vink er in geslaagd dat er in Moldavië een “Mobile Eye Center Van” is aangeschaft waar ogen gemeten kunnen worden en kleine ingrepen gedaan kunnen doen. Het team dat hier achter zit, zullen de ingezamelde producten schoonmaken, nakijken en vervolgens een tweede leven geven. De brillen en gehoorapparaten komen zeer goed terecht. Om een beter beeld te krijgen van de rijdende kliniek hierbij een leuke video.

“Samen Lions voor iedereen lions”

Schermafbeelding 2015-05-25 om 12.48.49quote