Koken in een andere keuken

Op 9 april gingen een aantal leden van onze club, Steven, Cornelie en Robertjan, samen met leden van de Leo Club Amsterdam, aan de slag in de keuken van het Stoelenproject in de Marnixgarage te Amsterdam om weer een voedzame maaltijd te bereiden.

Stichting Stoelenproject
Het Stoelenproject biedt een laagdrempelige avond- en nachtopvang voor dak- en thuislozen in Amsterdam. Eén van de projecten van deze stichting is Koken in andere keuken: (bijna) iedere dag kookt een ander groepje van ongeveer 4 vrijwilligers, vaak van bedrijven of serviceclubs zoals de Lions, een warme maaltijd voor de 45 dak- en thuislozen die gebruik maken van de opvang. Zo krijgen de dak- en thuislozen naast een veilige slaapplaats ook een fatsoenlijke maaltijd.

Lions in actie
Nadat de boodschappen waren gehaald kon het koken beginnen. Op het menu stond Baskische kip met pasta en salade en een trifle als toetje. Het was een klus maar het lukte natuurlijk om een heerlijke maaltijd te bereiden die dankbaar werd genuttigd aan het eind van de middag.