We mogen weer!! De Grote PubQuiz van Amsterdam

Traditie
Het is wel een jaarlijkse traditie te noemen: de Grote Pubquiz van Amsterdam. Twee jaar gooide Corona roet in het eten maar dit jaar, op 19 april, kon de Grote PubQuiz van Amsterdam weer in de Melkweg, georganiseerd worden door LionsClub Amsterdam ’t IJ, in samenwerking met Leo Club Amsterdam. Het dak ging eraf en de opbrengst was hoog: we konden aan het eind van de avond een cheque van € 5.000,- overhandigen aan de Voedselbank Amsterdam, goed voor ruim 300 voedselpakketen.

Quizzen en dansen
Elk jaar is het weer één groot feest. En wat was het dit jaar weer gaaf. Het vaste recept: zo’n 50 teams van 5 personen die strijden om de felbegeerde eerste prijs. Onze Quizmaster presenteerde met veel flair een serie lastige vragen, mee te lezen via een groot scherm. Van Amsterdam tot politiek, van muziek tot beeld, alle onderwerpen kwamen voorbij. De 3 beste teams vierden feest op het podium en ging naar huis met mooie prijzen. Maar als je dan een Pubquiz in de poptempel van Amsterdam organiseert, dan ben je het ook aan je stand verplicht om live muziek te hebben. En wat hebben we geknald op de energie van Bonafied! Dat maakte de avond echt helemaal af!

Arjan, Zoridza, Roberyjan en Christa

Voedselbank Amsterdam
Het goede doel waar we het allemaal voor deden was de Voedselbank Amsterdam. In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Zij hebben niet genoeg geld om iedere dag een volledige maaltijd op tafel te zetten. Voedselbank Amsterdam helpt deze mensen door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Per week ontvangen circa 4000 huishoudens in Noord-Holland een voedselpakket.

Sponsoring
Zoveel mogelijk geld ophalen is natuurlijk het credo van deze avond. Maar ook een fijne avond organiseren waar je bij wil zijn. Alles en iedereen levert zijn bijdrage. Van een deel van de opbrengst van de drank, marketing, gesponserde prijzen voor de quiz en loterij, hapjes, koekjes, champagne, de band tot de aankleding van de zaal. Bijna alles wordt gesponsord om een zo hoog mogelijk doel aan het goede doel te kunnen geven

Lions Clubs, oubollig? Nee! Met onze acties laten wij zien dat dat zeker niet het geval is. De Leo’s waren er ook dit jaar weer bij als volwaardige partners. Hun frisse energie en ideeën hebben geholpen om deze fantastische actie neer te zetten.

Volgens jaar weer? Jazeker – hoe wat waar, daar gaan we nog over brainstormen. Maar dàt we weer een Grote Pubquiz van Amsterdam organiseren, staat vast.

De prijsuitreiking
heel veel dank aan de organisatie!!!