Een (paas)ontbijt voor elk kind

In Nederland leeft 1 op de 12 kinderen in armoede. Zij kunnen minder goed meekomen met hun leeftijdsgenoten op het gebied van kennis, sociale vaardigheden en gezondheid. Hierdoor is de kans groter dat zij later zelf ook in armoede terecht komen.

Stichting Eerlijke Start heeft tot doel dat alle kinderen in Nederland die opgroeien in armoede de dag goed beginnen met een gezond ontbijt. Zij bieden een voedzaam ontbijt of lunch aan en geven voorlichtingsprogramma’s over het belang van gezonde voeding. Zij werken hierbij samen met onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven.

Onze Lionsclub kwam met deze Stichting in contact en besloot een actie te organiseren t.b.v. deze stichting. Middels een wijnverkoopactie en donaties is geld opgehaald, ekon op een basisschool in Amsterdam ZO een paasontbijt verzorgd worden. Namens de club speciale dank aan Lotte voor haar enthousiaste inzet om deze actie tot een succes te maken!

Wil je ook bijdrage aan Stichting Eerlijke start? Dat kan!