Amsterdam city clean-up

Het onderwerp duurzaamheid staat deze maand (mei) centraal binnen onze Lionsclub. In dat kader kwamen op zaterdagochtend 13 mei jl. een aantal leden van onze club bijeen in het Oosterpark voor een city clean up. Na een kop koffie gedronken te hebben bij het Generator Hostel ging men aan de slag. Al gauw bleek dat het park zelf al best schoon was. Maar een lieve voorbijgangster en buurtbewoonster kwam met de gouden tip; aan de randen van het park, net buiten de hekken, lag nog voldoende zwerfafval. En dat bleek! Uiteindelijk zijn er in ongeveer 1,5 uur tijd twee grote vuilniszakken bij elkaar geprikt met allerhande afval. In het park zelf staan grote groene afvalbakken, waar de ‘buit’ in weggegooid kon worden. Ter afsluiting van deze city clean up werd er geluncht bij Hotel Arena onder het genot van een heerlijk zonnetje met uitzicht op het prachtige, en schone, Oosterpark. Op naar de volgende clean up!