Lustrum weekend Maastricht

Op 8 juni 2013 werd onze club gecharterd als officiële Lionsclub. We bestaan dus precies 10 jaar deze maand, en dat kunnen we natuurlijk niet zo maar voorbij laten gaan! We hebben dit met al onze leden gevierd met een weekendje Maastricht.

Zaterdag zijn we gestart met koffie en vlaai bij Patisserie Royale Wijcker. Het was een heerlijk lekker zomerse dag, dus we hebben gelijk een rondje gelopen door de bekende Maastrichtse wijk Wijck, en langs de Maas. Hierna zijn we met de taxi naar De Apostelhoeve, een wijngoed in het zuiden van Maastricht met wijngaarden op de zuidoostelijke helling van de Louwberg. Hier kregen wij een super enthousiaste rondleiding door de wijngaard en de kelders, met afsluitend een wijnproeverij. Apostelhoeve produceert als eerste wijngaard in Nederland sinds 1970 de hoogste kwaliteitswijnen.
Terug in Maastricht hebben we de borrel voortgezet op het terras van Den Ouden Vogelstruys aan het bekende Vrijthof. Na een gezellige dag samen hebben wij gegeten op het terras van Petit Cafe Moriaan. Samen genieten van een warme zomeravond met verhalen en ervaringen van 10 jaar ’t IJ! Heel erg leuk om dit alles te delen met zowel onze charterleden en nieuwere leden. De avond ging nog door tot in de laatste uurtjes..

Zondag hebben wij nog een stadwandeling gemaakt door de stad. Tijdens de wandeling werden wij meegenomen langs de mooiste en bekendste plekken van de stad, oftewel de hotspots van Maastricht. Het weekend hebben we afgesloten met een heerlijke lunch bij Cafe Local.
Speciale dank aan Robertjan en Caroline voor de organisatie! Wij hebben een heerlijk weekend gehad, nu op naar de volgende 10 jaar!