Overhandiging kinderspeelgoed Bubbelactie

De bubbels actie was een groot succes. Maar liefst 3 doelen hebben we hiermee kunnen ondersteunen. Een van de doelen was Stichting Kinderdroomkunst van OLVG ziekenhuis.

Maandag 11 februari heeft Antoinette Berkelbach, GZ-psychologe op de kinderafdeling van het OLVG en voorzitter van Stichting Kinderdroomkunst ons zeer warm onthaalt. De Bubbel actie was een groot succes en heeft de Stichting prachtig speelgoed opgeleverd. Deze gift zal worden gebruikt voor de aankleding van de speelruimte op de nieuwe kinderafdeling, in het nieuwe moeder -en kindcentrum Anna Paviljoen.

We kregen ook een rondleiding van de mooie nieuwe locatie. Om een beeld te geven: in het middendeel van de nieuwe kinderafdeling zijn een aantal vaste speelelementen gekomen voor verschillende leeftijden. Op de kinderafdeling heerst echt een gezellig woonkamergevoel waar de kinderen in de buurt van hun ouders kunnen spelen. Hier staat een winkeltje/apotheek, poppenkast op kleuterhoogte, een heuveltje om overheen te banjeren of fietsen met een loopfietsje. In het tweede deel is voor de grotere kinderen een bioscoopje waar ze ook spelletjes op de Nintendo WII kunnen doen en tenslotte is er een hang, lees, spelletjes plek voor de grotere kinderen. De houten winkelinventaris, puzzels en kinderboeken krijgen hier een zeer goed onderkomen.

Namens Stichting Kinderdroomkunst OLVG en Lionsclub Amsterdam ’t IJ wil ik iedereen nogmaals bedanken die de Bubbels actie ondersteund hebben door een doos te kopen! Zonder jullie was het niet mogelijk geweest om fantastische initiatieven zoals de stichting Kinderdroomkunst te steunen

We hopen dat bij een volgende actie weer mogen rekenen op jullie steun!

Marjolein Westerbaan
Lionsclub ‘t IJ