Koken in een andere Keuken

Amsterdam Verbindt is een project dat wij als Amsterdamse Lions club omarmen. Zij maken het mogelijk dat wij kunnen koken voor 50 daklozen in Amsterdam West. Alweer voor de 6e keer duiken we in hun keuken om een gezonde warme maaltijd klaar te maken. Door elk jaar een Pubquiz te organiseren speciaal voor dit project, kunnen we van de opbrengst maar liefst vier tot vijf keer voor daklozen koken.

Het kookteam bestond deze keer uit: Nico, Mark, Claudia en Norbert. Geïnspireerd door het menu aangeleverd door Lion Gerrie werden er eerst natuurlijk inkopen gedaan. Met wortels, gehakt, aardappelpuree, sjalotten en knolselderij was de schijf van 5 goed vertegenwoordigd!

Koken in een andere keuken is een initiatief van Stichting Amsterdam Verbindt. De stichting staat voor het verbinden en het versterken van jong en oud, arm en rijk, allochtoon en autochtoon. Henny Heijmans
is de Initiatiefnemer van Amsterdam Verbindt en zorgt ervoor dat er regelmatig gekookt wordt door vrijwilligers. Onze club wil zich graag aan dit initiatief verbinden en op regelmatige basis in de keuken verschijnen. Lijkt het jou ook leuk om een middag in de keuken te helpen, neem dan gerust contact met ons op.