Kort verslag Kerstdiner de Wittenberg

De eerste doe actie van “Lionsclub Amsterdam het IJ” was helpen bij het kerstdiner van verpleeghuis Wittenberg in Amsterdam. Vooraf wist ik niet goed wat ik moest verwachten omdat ik niet bij de voorbespreking was geweest en dan ben je toch een beetje zenuwachtig over wat er op zo’n avond te gebeuren staat.

Maar de zenuwen waren geheel onterecht. Vanaf het moment van binnenkomst straalde iedereen van enthousiasme. De vrijwilligers, het personeel, de familie van de bewoners maar vooral de bewoners zelf. Na een korte krachtige intro konden we meteen aan de slag. De zaal stroomde al snel vol en de bewoners konden samen met hun familie genieten van een fantastische kerstmaaltijd. Onze rol was simpel, ervoor zorgen dat het eten en drinken op tafel kwam. Zelf had  ik een “eitje” met een plek achter de bar. De andere Lions, we waren aanwezig met zeker 10 man, hebben echter de benen uit het lijf gelopen om alle tafels te kunnen bedienen. De meeste bewoners genoten zichtbaar van alle aandacht en grepen de kans op een borrel met beide handen aan. Door alle drukte vloog de avond om.

Voor mij persoonlijk een zeer leerzame dag. Ik heb zeer veel respect gekregen voor het personeel van de Wittenberg. Werken met zoveel verschillende mensen en ziektebeelden is een topprestatie. De energie die het personeel hierbij uitstraalde vond ik heel bijzonder. Daarnaast bleek voor mij dat het mogelijk is om een bijdrage te leveren door er gewoon te zijn en je in te zetten. Precies de reden voor mij om me aan te sluiten bij de Lions en ik hoop dat we nog veel van dit soort acties kunnen doen!

Olfertjan

[flickr]set:72157629317157202[/flickr]